Monday, July 15, 2013

I Did It ! #3

Assalamualaikum, 

Hai ! Maaf lama menyepi. Menyepi kerana mempunyai kekangan waktu untuk menaip mencurahkan segala cerita di sini. Maaf sekali lagi. Bukan sengaja. Ada juga niat nak update, tapi seperti yang dikatakan, mempunyai kekangan waktu yang menghalang daripada diri ini untuk menaip. Biasalah. Dulu bolehlah nak duduk menghadap blog ni doplohpat jam. Ada je masa nak menaip, nak mengedit blog ni kasi comel. Tapi sekarang? Buka blog sendiri pun sebulan sekali. Kahkahkah kesian.

Okay. Panjang mukadimah. Mari terus kepada point utama. Hmm dah sem 4 dah aku. Huyooo setahun lagi nak habis setadiii ! Best nya ! Lepas tu dah boleh kerja, kumpul duit, kumpul harta, boleh kahwin ! Kehkehkeh >,< Sekarang dah sem 4, maknanya aku sedang intern sekarang ni. Atau kata lain menjalani latihan industri. Taktau juga? Haa praktikal. Senang. Hahah ! So,  how my practical? Hmm malas nak cerita sini. Sekarang ni nak cerita result sem 3 je. Cerita praktikal tu, tunggu lain entry ekk. Boleh ke tidak? Haa mestilah boleh, ye dak? Hee ;')

So, result sem 3 sedikit mengecewakan. Sikit jelah. Sebab aku memang dah target apa yang termampu. Aku tak target tinggi dan aku tau kat mana kemampuan aku. Macam mana yang aku study, macam tulah yang aku dapat kot. Bukan tak usaha, ada usaha. Tapi seperti yang sedia maklum, aku memang jenis study last minute punya orang. Tak boleh study awal-awal. Memang takkan masuk. Aku dah pernah try banyak kali, masih tak berjaya. Hmm

Lahh tunggu result aku ek? Haa nah tengok dah berzaman punya result, baru sekarang nak tunjuk. Kahkahkah


Hamekau gedabak terus aku pampang result aku. Hew XD Ye result sem lepas menurun sikit. Macam ni yang aku belajar, macam ni lah yang aku dapat. Alhamdulillah, bersyukur sangat dah 3 sem, belum ada lagi yang repeat. Beryukur sangat ! In shaa Allah akan kekalkan untuk tiada repeat and tingkatkan pointer. In shaa Allah, semoga dipermudahkan. 

To those yang ada repeat paper, jangan cepat mengalah. Ada lagi 2 sem, boleh try harder. In shaa Allah. Jatuh sekali, bangun untuk kali kedua. Jatuh dua kali, bangun untuk kali ketiga. Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. Takda apa dalam dunia ni yang senang. 

Good luck ! Chiawww~

No comments:

I Did It ! #3

Assalamualaikum,  Hai ! Maaf lama menyepi. Menyepi kerana mempunyai kekangan waktu untuk menaip mencurahkan segala cerita di sini. Maaf ...