Friday, June 29, 2012

Bukan Penghalang Untuk Terus Berhubung

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


'Miza, ada twitter' 'Takde ;') Kenape?' 'Takde pape. Kalau ada, nak follow.' 'Ohh hee belum ada pasang niat nak buat twitter laa :D'


Yaa, Twitter semakin lama semakin popular kini. People do contact each other just through Twitter. ONLY Twitter. Twitter jee yang menjadi kesayangan sekarang ni. Kan? Hehe :D Kesian Friendster, MySpace, Facebook, and Skype yang diitinggalkan sepi. Semuanya diceraikan. Huu sadis bunyinyaa.

Nak tahu kenapa aku tak buat Twitter? Bukan tak teringin, teringin je nak ada Twitter macam kawan-kawan yang lain, tapi entahlah takut tak aktif je nanti. Hee cukuplah setakat aku ada Facebook and Blog ni. Blog pun dah tak terlayan. Wuu O.o' Dulu, orang buat Friendster pun aku nak buat juga. Orang buat Myspace, aku pun nak buat juga. Bhaha :D FS and MS ni popular gila masa aku Form2, tahun 2007 masa tu kalau tak silaplah ;') Then naik Form4 duk popular pula Facebook and Blog ni  haa. Last-last FS and MS pun aku dah tak aktif. Tatau laa apa jadi dengan mereka. Lain-lain akaun sampingan pun aku tatau apa cerita. Haha kesian kan? Aku setia dengan FB and Blog je sekarang. FB sekarang pun bukan ada apa, online pun bosan jee. Blog? Bukan bosan. Aku je yang takde masa nak update. Ohh bukan takde masa, takde idea sebenarnya. Hehe ;')

Ohh lupa lagi satu, Skype. Yaa Skype. Aku buat Skype dulu sebab cintalama suruh buat. Senang nak contact katanya. Even dah lama tak jumpa, still boleh dengar suara sekaligus tengok muka untuk hilangkan rindu through video call kat Skype. Rajin jugalah skype-ing dengan dia dulu masa aku mula-mula masuk belajar dulu ;') Teringat pula cerita lama. Tapi lepas clash dengan dia, password Skype pun aku tak ingat. Lately je ni aku try ingat semula password tu and finally boleh juga on Skype tuu. Heee ;') Ohh maaf ni tercerita pasal kenangan lama pula ;') Maaf maaf.

Haa sambung semula, even Twitter semakin popular berbanding lain-lain social networking, tapi tu bukan penghalang untuk kita semua terus berhubung kan?? Handphone kan ada? Handphone merupakan penghubung yang paling setia dengan kita semua ;') Heee so, jagalah handphone dan nombor phone baik-baik. Jangan sampai hilang :D

Mehh nak tunjuk siket rupa social networkings yang pernah popular dulu :D

Friendster. Ingatkan nak tunjuk profile sendiri, tapi tak
ingat email and password.

Myspace. Sama juga macam Friendster. Tak ingat
email and password.
Facebook ;')

Blogspot. Dan sendiri juga.

Last but not least, Skype ;')

Okbye, Chiaoo. Jumpa lagi di lain entry :D Jangan lupa click iklan kat bawah ni ;')

No comments:

I Did It ! #3

Assalamualaikum,  Hai ! Maaf lama menyepi. Menyepi kerana mempunyai kekangan waktu untuk menaip mencurahkan segala cerita di sini. Maaf ...